5 Redenen waarom je zou moeten adverteren in Google

Als ondernemer wil je graag dat je website succesvol is en dat je bezoekers op je website krijgt. Maar je wilt bezoekers die ook écht geïnteresseerd zijn in je product/dienst zodat zij ook voor omzet zorgen.
Dan is adverteren met Google AdWords een must, en hier zijn 5 redenen waarom.

1. Alles is Google

Wanneer je een discussie hebt met vrienden over de geboorteplaats van een bekend persoon, wanneer je op zoek bent naar een gerenommeerd webdesign bureau of als je wilt weten hoeveel inwoners China heeft. Je gaat het dan toch even googelen. Tegenwoordig kun je er van alles vinden, want de zoekmachine is een gigant in het verzamelen en verschaffen van informatie.

Ondernemer

Als ondernemer kun je er niet meer omheen. Google is het meest gebruikte zoekmachine in Europa en dus ook in Nederland. Programma’s als Google Maps, Google Analytics en Google AdWords zijn allen van Google zelf. Maar denk ook Google Chrome en zelfs YouTube. Door te adverteren in Google krijgt jouw organisatie zowel op korte als op lange termijn een enorme boost. En als AdWords altijd de eerste zoekresultaten toont, wil je er toch ook tussen staan?

In onderstaande afbeelding is te zien welke zoekresultaten worden getoond als iemand op zoek is naar een t-shirts voor heren.

2. Meer bezoekers op de website

Wanneer je zult starten met Google advertenties zul je merken dat het bezoekersaantal op korte termijn aanzienlijk zal stijgen. Dit kan verklaard worden door het feit dat jouw advertentie direct op de eerste pagina wordt getoont. Iets wat vooral beginnende ondernemers (start-ups) behoefte aan hebben. Zeker als je bedenkt dat de natuurlijke resultaten van je website veel langer over doen om op de eerste pagina te komen.

3. De bezoeker wordt de juiste kant op gestuurd

De juiste kant op gestuurd? Ik zie je denken. Hiermee wordt bedoeld dat jouw advertentie de bezoeker op de ‘juiste’ pagina laat binnenkomen. Dit kan een speciaal aangemaakte pagina (landingspagina) zijn of een bestaande pagina op je website. Vooral bij product/dienstenpagina is het belangrijk dat de bezoeker informatie krijgt waar men naar op zoek is. Daarnaast kun je de betreffende pagina zodanig inrichten waardoor potentiële klanten getriggerd worden om actie te ondernemen. Hierdoor is de kans op conversie velen malen groter.

4. Bepaal zelf wie jouw advertenties mogen zien

Met AdWords kun je niet alleen bepalen op welke zoekwoorden je gevonden wilt worden, je kunt ook bepalen in welke regio je gevonden wilt worden. Daarnaast kun je bepalen op welke dagen en welke tijdstippen jouw advertentie kunnen worden getoond. Het is ook mogelijk om o.a. te targeten op leeftijd, interesses en geslacht.

Doelgroep AdWordscampgne

5. AdWords is sneller en beter meetbaar ten opzichte van SEO

De resultaten van je advertenties zijn binnen enkele uren meetbaar in Google AdWords. Bij SEO is het vaak onduidelijk waarom je natuurlijke resultaten zijn gedaald of gestegen. In AdWords zijn deze statistieken transparanter. Je kunt direct zien wat je kosten zijn.
Hierbij een opsomming van meetbare statistieken:

  • kost per klik; elke keer dat er op je advertentie wordt geklikt
  • het aantal keren dat er doorgeklikt wordt naar de website
  • aantal verkochte producten of het aantal ingevulde formulieren (leads).
  • de gemiddelde advertentiepositie
  • aantal vertoningen van je advertentie
  • totale kosten

Dit is maar een klein onderdeel van wat er allemaal kan worden gemeten in AdWords. Hierbij geldt: hoe meer je meet, hoe meer je weet!

Benieuwd naar de mogelijkheden over Online Adverteren?

Wij nemen direct contact met jou op!

NEEM CONTACT MET MIJ OP