Instagram Shopping: haal meer winst uit je account

Heb jij een webshop en zou je graag meer omzet genereren door de inzet van Instagram Shopping? Bij Mooi Online weten we alles van de marketingmogelijkheden binnen Instagram. We helpen je dus graag om jouw bedrijf via Instagram op de kaart te zetten. Nieuwsgierig? Lees dan snel verder en ontdek wat Instagram Shopping voor jouw bedrijf kan betekenen.

Verleid je volgers, verkoop op Instagram.

Als je een product wilt kopen, dan doorloop je het liefst zo min mogelijk stappen. Elke stap betekent namelijk een extra punt om te twijfelen en af haken. En dat is precies waar Instagram met Instagram Shopping op inspeelt. Door aan jouw bericht op Instagram tot maximaal vijf producten in je webshop te koppelen, kunnen jouw klanten direct in de Instagram-app een aankoop doen.

Alles gebeurt dus op het Instagram-platform. Dit betekent weinig stappen en weinig momenten om af te haken. Binnen Instagram noemen ze dit ook wel de seamless experience, ofwel de naadloze ervaring. In je oude vertrouwde Instagram-feed voeg jij een aantal producttags toe, die direct gekoppeld zijn aan specifieke producten in je webshop. Dus geen linkjes meer in je bio en geen omslachtige manieren om klanten naar je website te lokken, maar simpelweg verkopen door middel van treffende content. Klinkt makkelijk, toch? Er zitten echter wel wat voorwaarden vast aan Instagram Shopping, we hebben ze even op een rijtje gezet. Dus.. Lees je mee?
Aan de slag met Instagram shopping?

Voorwaarden van Instagram Shopping.

Je kunt op dit moment alleen fysieke producten via Instagram Shopping aanbieden. Verkoop je een dienst, dan is Instagram Shopping voor jou minder interessant. Verkoop je een fysiek product? Lees je dan wel goed in voor je begint met het vullen van je shop. Om het iets makkelijker voor je te maken, stippen we alle voorwaarden voor het verkopen via Instagram Shopping kort voor je aan. Om met Instagram Shopping aan de slag te kunnen, heb je namelijk goedkeuring van de app zelf nodig. Met deze tips versnel je de procedure.

  1. Zorg om te beginnen voor een zakelijke Facebookpagina. Je kunt zo niet alleen je Facebook-shop aan Instagram koppelen, maar het is ook een vereiste om je Instagram-shop op te zetten. Je productcatalogus vul je namelijk in bij Facebook.
  2. Het is bovendien van belang dat je Instagram-account ook een bedrijfsprofiel is. Gebruik je Instagram nu nog op je eigen naam, koppel je account dan aan je zakelijke Facebookshop. Je krijgt zo direct inzicht in je statistieken en kunt tijdens het verkopen handig bijsturen in de berichtgeving. 
  3. Tot slot toetst Instagram of je een privacyverklaring en algemene voorwaarden op je website hebt staan. Zorg dus dat je deze documenten op orde hebt.

De voordelen van Instagram Shopping